Someone help pls

I need help making a beak for a duck but I’m stuck, I also need help on knowing where to put eyes on the duck.



6 Likes

So cute… :heart_eyes:

Ok…
Here’s what I got…for the beak, you make 5 chain.
Starting from the second chain from the hook, you make 3sc (1 in each chain)
Then you make 3sc (in the same chain) meaning in the next chain.
And then make 2sc (1 in each chain)
And make an increase.

R1 chain 5; start from 2nd chain [Sc; sc; sc; (sc, sc, sc) ; sc; sc; (sc, sc)]

Crochet in round.

:persevere: I’m not good at explaining … :cry:

Ohh… And for the eyes… For me, if the creator didn’t mentioned that, then you may put the eyes however you prefer…
But usually the creator stated in the pattern as what row to place the eyes, with how many sc in between…

6 Likes

You are working in the round, so after you single crochet 3 in one stitch (in the last chain) you turn the other side of the chain and continue from there!

And the eyes look like they’re about 6 stitches apart, on the same row where the top of the beak is placed.

6 Likes

Thank you so much! I’ll try later and give update :))

4 Likes

Thank you so much!!! I’ll try and give an update later!!

5 Likes

Good luck… :hugs::two_hearts:

5 Likes

:sob: I’m so sorry but could you make a video. I don’t understand :sob::sob::sob:

5 Likes

:melting_face: I kinda gave up so I’m just gonna do this instead
Looks cute tho with the big lips

8 Likes

So cute :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

3 Likes

Don’t mind back ground but yeh this is what I have so far. I just have wings to do next :)))

6 Likes

I’m so sorry to ask again but can you help.

4 Likes

One moment, plez…
I’m trying to make the video…
Kinda hard cuz I don’t own cellphone-stand… :sweat_smile::face_with_hand_over_mouth:
I’ll try my best to record it… :yum:

5 Likes

It’s crocheted in round, too…
R1. Chain 4.
Start on the second chain from hook: 2 sc, 3sc in one chain, sc, increase. (Make the total of 8 stitches).

R2. Increase 8x (make the total of 16 stitches).
R3 -R6. Sc around each 16 sc.
R7. [6sc, decrease] 2x (make the total of 14 stitches)
R8. [5sc, decrease] 2x (make the total of 12 stitches)
Fasten Off. . .

4 Likes

Is it in a magic circle?

3 Likes

Also if there is 4 stitches and you do 2 sc 3 sc in one stitch and another sc in a stitch then an inc would you do 5 instead of 4 chains instead?

4 Likes

Yessss I got it!!!

5 Likes

Not in a MR, but start with chain, so you crochet around the chain… Just like when you make an oval shaped crochet.

4 Likes

Yep start with a chain and it forms kinda like a mr

5 Likes

:smiley:

4 Likes

6 Likes